The Story Corner

Vind de woorden die jij wilt horen!

De SEO trends van 2018

Als tekstschrijver moet je altijd op de hoogte zijn van de nieuwste SEO trends. Maar eigenlijk wil iedereen die een website heeft, snel gevonden worden. De SEO trends van 2018 zijn ondertussen bekend en ik neem ze even snel met je door zodat je weer weet welke kant je op moet met je website.

Het eerste dat je moet weten is dat er in 2018 geen nieuwe SEO trends zijn. De SEO trends van 2017 worden gewoonweg voortgezet. Dat betekend echter niet dat ze niet vernieuwend zijn. Vooral de Visual Search optie van Google heeft veel ontwikkelingen gemaakt.

Visual Search

De nieuwe Visual Search optie in Google is misschien wel de leukste ontwikkeling. Je kunt nu een plaatje in Google droppen en dan zoekt Google de bijbehorende content. Zoeken naar een afbeelding op woorden is vanaf nu dus oud nieuws. Het enige wat je hoeft te doen is de extensie installeren in je browser.

Het filmpje hieronder legt uit hoe het werkt:

Wat betekent dat voor de SEO? De afbeelding tags en de attribuut titels worden dus minder van belang. Een duidelijke afbeelding heeft nu meer effect. Uiteraard zal de herkenning van voorwerpen nog meer ontwikkelingen ondergaan.

Andere SEO trends van 2018

Het backlinken van je website is ook onder de loep genomen. Er zijn altijd mensen die proberen om kunstmatig het Google algoritme te manipuleren. Dit is in het verleden al goed aangepakt en dat zal zich steeds verder ontwikkelen. Dat betekent dat voor de backlinks steeds belangrijker wordt om geldige links te gebruiken. En de links moeten niet alleen geldig zijn, ze moeten ook relevant zijn voor de doelgroep van je website.

Ook de voicesearch wordt steeds vaker gebruikt. Er komen steeds meer slimme apparaten thuis en er wordt steeds vaker gesurft via mobiel. Twee jaar terug gebruikte 1 op de 5 mensen de zoekmachine met een spraakopdracht. De schatting is dat over twee jaar minstens de helft van alle zoekopdrachten via spraak worden uitgevoerd. Voor de SEO betekent dit dat dat zoektermen aangepast moeten worden naar spreektaal i.p.v. het gebruik van relevante kernwoorden.

Het gebruik van mobiel is de afgelopen jaren flink gestegen en inmiddels wordt meer dan de helft van de zoekopdrachten via een mobiel uitgevoerd. Voorheen was dit al 52% maar in 2018 is dat percentage zelfs gestegen naar 57%.

Voor de SEO trends van 2018 blijft de snelheid van de website, de waarde van de content en het gedrag van de bezoeker een zeer belangrijke factor. Kortom, de usability van je website wordt steeds belangrijker. SEO manipuleren wordt steeds lastiger en dat is eigenlijk alleen maar goed nieuws voor een tekstschrijver. Beter huur je een goede schrijver in die voor voldoende en relevante content zorgt. Geef maar een belletje.

Verder Bericht

Vorige Bericht

© 2018 The Story Corner

Thema door Anders Norén

close
Facebook Iconfacebook like buttonTwitter Icontwitter follow button